
Lenovo a organizat marți, 25 martie, în București un eveniment de prezentare al laptopurilor de business ThinkPad X9 14 și X9 15 Aura Edition. Astăzi, 27 martie, compania a anunțat lansarea oficială pe piața locală a noilor modele premium. În deschiderea evenimentului, Simona Stoica, PR Manager pentru Europa Centrală și de Sud-Est la Lenovo, a vorbit despre importanța noilor produse și a direcțiilor strategice asumate de companie la nivel global.
Doru Ristea, General Manager Lenovo România, a prezentat viziunea companiei, axată pe integrarea inteligenței artificiale în toate nivelurile produselor și serviciilor. Sub motto-ul „Smarter AI for All”, Lenovo urmărește democratizarea AI-ului, făcându-l accesibil oricărui utilizator, indiferent de nivelul de expertiză sau buget.

Doru Ristea a punctat tranziția companiei de la producător de PC-uri la un furnizor de soluții tehnologice și servicii integrate, cu un portofoliu extins „from pocket to cloud”, de la telefoanele Motorola, la cele mai complexe infrastructuri de centre de date.
Totodată, Lenovo investește masiv în inovație, suplimentând bugetul dedicat cercetării în AI cu peste 1 miliard de dolari. Aceste eforturi se reflectă și în performanța locală: în România, Lenovo are peste 300 de angajați, dintre care 250 sunt ingineri activi în centrul de cercetare și dezvoltare din București, cel mai mare din Europa.
Lenovo deține o fabrică modernă la Budapesta, Ungaria, cu o capacitate de producție de aproximativ 1000 de servere, conform datelor prezentate de Ristea. Aceasta deservește piața europeană, alături de cele 30 de unități de producție Lenovo din întreaga lume.
Cifrele Lenovo în România
Potrivit datelor IDC, Lenovo deține o cotă de piață de 30,66% în România pentru anul 2024, consolidându-și poziția de lider în segmentul de echipamente IT.

Totodată, compania a menținut un trend ascendent constant în ultimele opt trimestre, atingând o cotă de 28,4% în trimestrul fiscal T3 2024/2025, ceea ce o plasează pe primul loc în clasamentul furnizorilor de PC-uri din România. Principalii competitori – ASUS, HP, Dell Technologies și Apple – se situează sub Lenovo, cu cote de piață de 22%, 17,4%, 8,2% și respectiv 6,7% în trimestrul fiscal T3 2024/2025, conform celor mai recente date IDC.
ThinkPad X9 Aura Edition, laptopuri cu AI local și accent pe sustenabilitate
În a doua parte a evenimentului Lenovo, Răzvan Birtea, Commercial Manager Lenovo România, a prezentat detalii tehnice despre noile modele ThinkPad X9 14” și 15” Aura Edition, evidențiind performanța, durabilitatea și integrarea nativă a funcțiilor AI.
Ambele laptopuri sunt echipate cu procesoare Intel Core Ultra, parte din noua generație de PC-uri Copilot+, optimizate pentru rularea funcțiilor AI direct pe dispozitiv. Seria X9 vine cu până la 32 GB de memorie RAM, ecrane OLED 2.8K, conectivitate Wi-Fi 7, porturi Thunderbolt 4 și HDMI 2.1, precum și o cameră de 8MP cu microfoane pentru conferințe video.

Un element de diferențiere îl reprezintă pachetul Aura Edition, dezvoltat în parteneriat cu Intel. Acesta include o suită de funcții cum ar fi:
moduri de utilizare presetate pentru securitate, colaborare sau economisirea bateriei;
posibilitatea de a partaja rapid fișiere între laptop și telefon;
sistem de asistență tehnică 24/7, cu diagnosticare integrată.
Un alt aspect evidențiat a fost accentul pus pe designul sustenabil. Carcasa este realizată în proporție de 50% din aluminiu reciclat, bateria conține celule reciclate și poate fi înlocuită de utilizator, iar ambalajul este complet lipsit de plastic, fiind confecționat din bambus, trestie de zahăr și carton certificat FSC.
Cu o grosime de 13 mm și o greutate de 1,2 – 1,4 kg, seria ThinkPad X9 păstrează rezistența specifică gamei ThinkPad, fiind testată conform standardelor militare MIL-STD 810H. Tastatura a fost redesenată, integrând un touchpad haptic de mari dimensiuni și renunțând la clasicul buton roșu TrackPoint din centrul tastaturii, un element emblematic al gamei ThinkPad.
Disponibilitate și preț
Modelele ThinkPad X9 14 și 15 Aura Edition sunt disponibile în România începând cu finalul lunii martie, în magazinele fizice și online, la un preț de pornire de 6.999 lei (TVA inclus). Accesoriile dedicate: husă tip origami, mouse multi-device cu încărcare wireless și căști cu anulare activă a zgomotului, vor fi disponibile în următoarele săptămâni.